fbpx

Magnum Real Estate

ul. Aleje Jerozolimskie 125/127 lok.115,
02-017 Warszawa

E-mail: info@magnum-re.pl
Tel: +48 664 270 536

Aromamarketing mieszkania!

Wszyscy znamy moc pierwszego wrażenia – dobre wspomnienia i pozytywne skojarzenia są najważniejsze. Emocje, które będą towarzyszyć klientom podczas pierwszej prezentacji w mieszkaniu zostaną z nimi już do końca. Gdy przygotowujesz nieruchomość na sprzedaż zadbaj o to, by jego aromat przyciągał jak magnes.

Świeżo upieczony chleb, ciasteczka czy zapach świeżo zaparzonej kawy mogą wydawać się banalne. Jednak w teorii, że zapachy sprzedają domy, jest ziarno prawdy. Pytanie brzmi, które
z nich działają?

Zadbaj o aromamarketing

Odpowiedni zapach, tak jak kolor czy faktura oddziałują na potencjalnego klienta w bardzo sugestywny sposób. Biorąc pod uwagę, że ludzki mózg najdłużej zapamiętuje zapachy, ponieważ zmysł powonienia jest najściślej połączony z częścią mózgu, która odpowiada za emocje (możemy zapomnieć obraz, dźwięk, ale zapach na długo pozostanie w naszej pamięci) można stwierdzić, że aromamarketing jest idealnym narzędziem reklamowym dającym duże możliwości w manipulowaniu sprzedażą. Co raz częściej można spotkać dedykowane perfumy dla domu.

W celu najlepszego wykorzystania aromamarketingu, należy dokładnie się zastanowić, jakie emocje chce się wywołać u klientów i jakie zapachy mogą w tym pomóc. Zapachy mogą na przykład wywołać pozytywne emocje, takie jak radość, relaks, przyjemność oraz wpłynąć na postrzeganie jakości, czystości lub luksusu.

Aromaterapia mieszkania działa na zmysły kupującego

Najlepszym sposobem, aby Twój dom pachniał atrakcyjnie dla kupujących, jest utrzymywanie go w czystości – jeśli rzeczy są czyste, będą też pachnieć czystością. Pamiętaj, że zasłony, dywany czy wykładziny pochłaniają zapachy, dlatego czyszczenie tych elementów wnętrza jest równie ważne, jak łazienki i kuchni. Ze wszystkim trzeba jednak zachować umiar – nie zalewaj domu sztucznymi zapachami – nikt nie chce czuć, że wdycha chemikalia.

Dobre zapachy mogą podświadomie i pozytywnie wpływać na samopoczucie potencjalnych nabywców, być może sprawiając, że kupujący skłaniają się ku domowi bardziej niż w innym przypadku. Dlatego jeśli sprzedajesz dom, uzasadnione jest użycie odpowiedniego zapachu, aby stworzyć wrażenie, że Twój dom jest czystym, spokojnym i relaksującym środowiskiem.

Nie istnieje jeden idealny zapach czy nawet typ zapachów. Sztuczka aramomarketingu polega na tym, by znaleźć odpowiedni zapach, który pasuje do nieruchomości i który ma szerokie grono odbiorców. Aromat powinien być tak delikatny, żeby ledwo dało się go wyczuć. A jeżeli chodzi o zapachy- zalecamy wybrać takie które nie będą rozpraszać kupującego i jednocześnie będzie łatwy do rozpoznania przez potencjalnego klienta.

Perfumy dla domu – wanilia, zapach lasu, cynamon

Zatem jakich zapachów użyć? Jakie perfumy dla domu?

Najpopularniejszym i zarazem najbezpieczniejszym zapachem do oglądania nieruchomości na sprzedaż są cytrusy. Zapach ten kojarzy się ze świeżością i czystością.

Kolejnym zapachem mogącym pomóc uzyskać Ci odpowiednią atmosferę w mieszkaniu jest wanilia. Podobno jej słodki zapach pomaga złagodzić stres i niepokój, buduje uspokajającą atmosferę, która może sprawić, że Twój dom stanie się oazą spokoju dla każdego, kto danego dnia oglądał już inne nieruchomości na sprzedaż. Zapach ten kojarzy się z przyjemnymi wrażeniami, wywołuje uczucie ciepła i kojarzy się z domem i rodziną.

Wysokie miejsce na liście najbardziej ulubionych zapachów w domu zajmują również drzewne i ziemiste zapachy. Sosna jest dobrze znana z tego, że zapewnia poczucie dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa, co jest idealnym zestawem emocji, które chcesz przekazać. Badania wykazały, że chodzenie po sosnowym lesie może wpływać na dobre samopoczucie, a przecież właśnie tego chcemy – aby klient był w dobrym nastroju podczas oglądania naszego mieszkania na sprzedaż.

Podobnie jak sosna, zapach cynamonu może przywoływać wspomnienia zimowych wieczorów spędzonych przy kominku, ale ma też właściwości terapeutyczne – przyprawa ta zmniejsza drażliwość i senność, może rozluźniać mięśnie i zwiększać krążenie, gdy jest używana do aromaterapii. Jednak jeśli chodzi o sprzedaż domów, wywołuje on u klientów po prostu pozytywne nastawienie. Jeśli jednak masz jakiś problem – może być również używany do zamaskowania nieprzyjemnych zapachów.

Rozrywka i edukacja

hcesz, aby podczas oglądania klienci zachowali spokój i zapoznali się ze wszystkimi szczegółami dotyczącymi Twojego domu? Zapach jaśminu będzie idealnym wyborem! Jest on jednym z najbardziej uspokajających zapachów, ale niestety niedocenianym, jeśli chodzi o oglądanie nieruchomości.

Możesz wybrać jeden zapach do całego mieszkania, ale również używać różnych nut zapachowych w różnych pokojach, aby zmienić nastrój!

Są zapachy, które mogą pomóc Ci w sprzedaży mieszkania, ale warto zapoznać się też z tymi, które mogą Ci to uniemożliwić. Które zapachy odstraszają kupujących?

  • stęchlizna – może być oznaką problemów z wilgocią;
  • zwierzęta – przed prezentacją usuń wszelkie ślady zapachu zwierząt domowych lub moczu – wyczyść parą dywany, podłogi i sofy;
  • śmieci – pamiętaj, aby wyrzucić wszystkie śmieci przed prezentacją;
  • silne środki czyszczące – użyj ich co najmniej 24 godziny przed prezentacją i otwórz okna, aby przewietrzyć dom;
  • zbyt mocne zapachy – zbyt intensywne zapachy mogą rozpraszać. Używając świecy zapachowej, zgaś ją 30 minut przed prezentacją;
  • zapach dymu;
  • intensywny zapach gotowania;
  • zbyt skomplikowane zapachy – badania pokazują, że proste zapachy są bardziej skuteczne w sprzedaży nowych domów.

Jeśli nieprzyjemny zapach powstrzymuje kupującego od spędzenia czasu w Twoim mieszkaniu, nie licz na to, że je kupi. Znana rada, aby otworzyć okna i przewietrzyć dom przed oglądaniem, zwłaszcza jeśli palisz lub masz zwierzęta, jest niezbędna. Możesz już nie zwracać uwagi na brzydki zapach, ale bądź pewien, że potencjalny nabywca tak!

Zawsze zachowuj ostrożność jeśli chodzi o zapachy – mają one na celu poprawę atmosfery, a nie dominację nad nią. Chcesz uzyskać poradę specjalisty – skontaktuj się z nami!