fbpx

Magnum Real Estate

ul. Aleje Jerozolimskie 125/127 lok.115,
02-017 Warszawa

E-mail: info@magnum-re.pl
Tel: +48 664 270 536

Opis i oszacowanie nieruchomości – jak skutecznie zwiększyć szanse na sprzedaż mieszkania?

Jak zaprezentować mieszkanie? Podstawa to dobry opis i oszacowanie nieruchomości

Żeby sprzedać mieszkanie trzeba dobrze zaprezentować je potencjalnym nabywcom. W jaki sposób ich przyciągnąć? Sukces tkwi w przygotowaniu skutecznego opisu i oszacowaniu nieruchomości. Odpowiednie zaprezentowanie oferty to kluczowa umiejętność, która pozwoli wyróżnić ją z dużego grona konkurencyjnych propozycji. Z naszego artykułu dowiesz się, jak przygotować opis nieruchomości, który przypadnie do gustu potencjalnym klientom i zwiększy szanse na sprzedaż.

Opis nieruchomości odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu potencjalnych nabywców. To pierwsze, co zwraca ich uwagę i może zadecydować o tym, czy zainteresują się danym mieszkaniem. Atrakcyjny tekst i dobre zdjęcia pomogą wyróżnić naszą ofertę spośród wielu innych dostępnych na rynku. Przygotowując opis, trzeba się zastanowić się, jakie są najważniejsze cechy naszej nieruchomości i jak można je odpowiednio podkreślić. Pamiętajmy, że jasny i konkretny język to klucz do przyciągnięcia uwagi czytelnika.

Podstawa dobrego opisu nieruchomości to chwytliwy tytuł

Tytuł ma ogromne znaczenie, gdy chodzi o zainteresowanie potencjalnych klientów. Powinien być krótki, ale jednocześnie interesujący i wywołujący ciekawość. Dobrze dobrany może sprawić, że przeglądający oferty będą chcieli przeczytać cały opis nieruchomości. Warto użyć w nim słów, które odnoszą się do najważniejszych cech mieszkania lub lokalizacji. Przykładem dobrego tytułu może być: „Nowoczesne 3-pokojowe mieszkanie z widokiem na panoramę miasta.”

Pisz do konkretnej grupy docelowej

Jeśli wiesz, że mieszkanie może być szczególnie atrakcyjne dla określonej grupy osób (np. rodzin, singli, osób starszych), dostosuj język ogłoszenia i podkreśl cechy, które mogą ich zainteresować. Kawalerka lub mieszkanie z tylko jedną sypialnią, prawdopodobnie zainteresuje singla lub młodą parę szukająca pierwszego mieszkania. Warto napisać wtedy o dostępności usług w okolicy czy szybkim dojeździe co centrum miasta. W ofercie skierowanej do rodzin z dziećmi zwróć uwagę na pobliskie przedszkola, szkoły, place zabaw czy boiska.

Podkreśl kluczowe cechy nieruchomości

Opisując nieruchomość, skup się na jej najważniejszych cechach. W pierwszych zdaniach przedstaw kluczowe informacje, takie jak metraż, układ pomieszczeń, ilość łazienek, piętro i stan techniczny np.: “Nieruchomość do generalnego remontu” lub “Nieruchomość przeszła generalny remont 3 lata temu”. Następnie przejdź do bardziej szczegółowego opisu, wskazując na cechy unikalne i atuty. O tym jakie czynniki wpływają na wycenę nieruchomości opisujemy tutaj >> . Jeśli budynek nie posiada windy, również umieść taką informację w ogłoszeniu.

Opisz korzyści związane z lokalizacją, takie jak bliskość komunikacji publicznej, szkół, sklepów, parków i innych ważnych miejsc. Podkreśl, dlaczego ta lokalizacja jest atrakcyjna. Koniecznie wyróżnij też inne cechy, które mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych kupców. Może to być nowoczesne wyposażenie, wysoki standard wykończenia, balkon, taras, widok, duża ilość światła dziennego, pomieszczenie gospodarcze czy klimatyzacja.

Staraj się być konkretny i precyzyjny, aby potencjalni nabywcy mogli łatwo zrozumieć, co nieruchomość ma do zaoferowania. Pamiętaj, że to właśnie te szczegóły mogą zdecydować o wyborze danego mieszkania. Staraj się też krótko opisać emocje, jakie mogą towarzyszyć zamieszkaniu akurat tam. Unikaj przy tym negatywnych sformułowań lub krytyki innych nieruchomości.

Nie zapomnij o konkretach, na przykład wysokości czynszu

Wyszczególnij warunki sprzedaży, takie jak termin dostępności, szczególnie gdy mieszkanie obecnie posiada najemców lub termin wydania może nastąpić dopiero za kilka miesięcy.  Jeśli są jakieś specjalne warunki, np. sprzedaż tylko gotówkowa, to również to zaznacz. Podaj dokładne dane kontaktowe, takie jak numer telefonu i/lub adres e-mail, aby zainteresowane osoby mogły się łatwo skontaktować w sprawie mieszkania. Poinformuj też o kosztach związanych z zakupem miejsca postojowego lub komórki lokatorskiej i napisz, czy zakup jest obowiązkowy. Wpisz informację dotyczącą wysokości czynszu administracyjnego.

Podziel tekst na przejrzyste sekcje

Aby opis nieruchomości był czytelny i przejrzysty, trzeba zastosować odpowiednią strukturę. Można podzielić go na sekcje, takie jak „Opis nieruchomości”, „Lokalizacja” czy „Dodatkowe informacje”. Każda sekcja powinna zawierać odpowiednie informacje, które pomogą potencjalnym nabywcom lepiej zrozumieć ofertę. Dodatkowo, staraj się używać krótkich akapitów i punktów, aby ułatwić czytanie i skanowanie tekstu.

Warto także poprosić kogoś o przeczytanie opisu i podzielenie się swoimi uwagami. Czasami inna osoba może zauważyć coś, na co sami nie zwróciliśmy uwagi. Jasny, opisowy język i odpowiednio skonstruowany tekst mogą sprawić, że oferta będzie bardziej przekonująca i zachęci potencjalnych nabywców do kontaktu. Na koniec, nie zapomnij o dodaniu atrakcyjnych zdjęć, które będą prezentować nieruchomość w jak najlepszym świetle.